fbpx

Van kiekje naar plaatje

voor Alle  camera's

In deze cursus gaat het vooral over in welke situaties je welke standen van je camera kunt gebruiken en het voorkomen van bewogen, te donkere of te lichte foto's. Daarnaast leer je krachtige foto's maken door compositie. Ook eenvoudige fotobewerking komt aan de orde (bijsnijden, verkleinen, lichter, donkerder, zwart-wit).

Deze cursus gaat dus niet zo diep in op techniek als de basiscursus Spiegelreflex.

koe oostenrijkzonnebloem

wat leer je?

Je leert globaal de basistechniek van de camera. Zo snap je beter waarom foto's wel of niet lukken. Je begrijpt straks wat sluitertijd, diafrgma en iso zijn. Je kunt er mee werken via de scene- standen (automatische standen) en op de voorkeurstand P. 

madrid hdrIMG 2919

In korte tijd leer je zoveel, dat je met meer plezier gaat fotograferen. Er is veel ruimte voor vragen en inbreng. Ook veel persoonlijke aandacht en hulp met de instellingen van je camera. Intensief maar leuk!

Wat moet ik kunnen?

Je hoeft voor deze cursus nog niets te weten! En alle camera's zijn welkom.
Wil je weten of het iets voor jou is? Bel gerust!

Onderwerpen:

o.a.

  • Instellingen op jóuw camera
  • Scherpstellen
  • Belichting goed krijgen
  • Gebruik voorgeprogrammeerde standen
  • Een les buiten
  • Avond's fotograferen
  • Hulp met jouw camera
  • Betere flitsfoto's
  • Handige hulpmiddelen
  • Compositie
  • Eenvoudige fotobewerking
  •  ... wat verder ter tafel komt
  • Huiswerkopdrachten


Data en inschrijven

Deze bestaat uit vier avonden van 1,5 uur. Een van de avonden gaan we op pad. Kosten 95 euro.

 >> kalender en inschrijven

 

  • kleine groepen (4 tot 7 pp)
  • duidelijke uitleg
  • veel oefenen (binnen en buiten)
  • veel persoonlijke begeleiding
  • uitleg over jóuw camera
  • veel praktische tips
  • veel tips om creatievere foto's te maken
Achterhoekfotografie
Wilheminastraat 55
7001 GT Doetinchem
Tel: 06 53888308
 

Copyright © 2019
Vis-à-Vis Communicatie & Fotografie Doetinchem