fbpx

Van kiekje naar plaatje

voor Alle  camera's

In deze cursus gaat het vooral over in welke situaties je welke standen van je camera kunt gebruiken en het voorkomen van bewogen, te donkere of te lichte foto's. Daarnaast leer je krachtige foto's maken door compositie. Ook eenvoudige fotobewerking komt aan de orde (bijsnijden, verkleinen, lichter, donkerder, zwart-wit).

Deze cursus gaat dus niet zo diep in op techniek als de basiscursus Spiegelreflex.

Bloemersweg 1zonnebloem

wat leer je?

Je leert globaal de basistechniek van de camera. Zo snap je beter waarom foto's wel of niet lukken. Je begrijpt straks wat sluitertijd, diafrgma en iso zijn. Je kunt er mee werken via de scene- standen (automatische standen) en op de voorkeurstand P. 

madrid hdrIMG 2919

In korte tijd leer je zoveel, dat je met meer plezier gaat fotograferen. Er is veel ruimte voor vragen en inbreng. Ook veel persoonlijke aandacht en hulp met de instellingen van je camera. Intensief maar leuk!

Wat moet ik kunnen?

Je hoeft voor deze cursus nog niets te weten! En alle camera's zijn welkom.
Wil je weten of het iets voor jou is? Bel gerust!

 

Data en inschrijven

Deze bestaat uit drie avonden van 1,5 a 2 uur. Kosten 85 euro.

 >> kalender en inschrijven

Onderwerpen:

o.a.

  • Instellingen op jóuw camera
  • Scherpstellen
  • Belichting goed krijgen
  • Gebruik voorgeprogrammeerde standen
  • Avond's fotograferen
  • Hulp met jouw camera
  • Betere flitsfoto's
  • Handige hulpmiddelen
  • Compositie
  • Eenvoudige fotobewerking
  •  ... wat verder ter tafel komt
  • Huiswerkopdrachten
  • kleine groepen (3 tot 6 pp)
  • duidelijke uitleg
  • veel oefenen (binnen en buiten)
  • veel persoonlijke begeleiding
  • uitleg over jóuw camera
  • veel praktische tips
  • veel tips om creatievere foto's te maken

Enkele reacties van cursisten:

  • "Niet heel moeilijk gelukkig en ik kan nu veel mooiere foto's maken!
  • "Nu kan ik wel leuke foto's van mijn kleinkinderen maken."
  • "Ik kan mijn foto's nu ook een beetje bewerken, geen scheve foto's meer :)"
  • "Lijkt me leuk om ook nog eens de basiscursus te doen. Maar eerst ga ik nu veel oefenen"
  • "Afke kan zo goed uitleggen en je motiveren!"
  • "Ik wist niet dat mijn camera zoveel kon!"

Recente posts van Afke op instagram - @afkevandenhazel_photography

Simple Social Media Stream: There is no feed data to display!

Achterhoekfotografie
Wilheminastraat 55
7001 GT Doetinchem
Tel: 06 53888308
 

Copyright © 2019
Vis-à-Vis Communicatie & Fotografie Doetinchem